Il serwis italiano

Temat: proszę o opnię czym zalać auto
obecnie auto 98 tyś lany był jakis 5w40 co nalać : 1. Shell Helix Diesel Ultra 5W40 2. Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40 ( ale tu mnie martwi 0w i może ... jeszcz coś takiego Mobil Synt S Special V 5W-40 Olej silnikowy opracowany w oparciu o technologię syntetyczną. Został specjalnie stworzony dla potrzeb wysoko obciążonych silników wysokoprężnych koncernu VW, które wyposażone zostały w system zasilania oparty na pompowtryskiwaczach (Electronic Unit Injectors). Jego właściwości zapewniają odpowiednią ochronę przeciwzużyciową wszystkich wymagających smarowania elementów we wszystkich warunkach pracy silnika. SAE 5W-40, API CF/SJ, ACEA B3/A3, VW 500.00, 505.01, Ford WSS-M2C917-A.
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=12272



Temat: Jaki olej do Golf III 1,9TDI 1Z 90KM?
Witam Zamierzam zmienić olej w swoim aucie jest to VW Golf III o silniku turbodoładowanym diesla 1Z 90KM, przebieg to 170tys km (udokumentowany). Obecnie jeżdżę na półsyntetyku Mobil1, jednak auto dość głośnio na nim chodzi, dlatego planuje przejść na syntetyk 100% - choć trochę boje się wycieków, wiec dobrze by olej nie był zbyt agresywny wobec nagaru i zbyt rzadki. Myślę nad; MOTUL SPECIFIC 5W40 505.01 5L za 135zł Castrol EDGE TURBO DIESEL 5W40 125zł (z wysylka) Mobil 1 SUPER 3000 5W30 5L 120zł (mam blisko) Który polecacie (a może jeszcze inny) na...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1631415.html


Temat: Oleje
5w40 na razie nie patrzę. Czy ten 5w30 będzie odpowiedni? Nie wiem czy mam pompowtryski czy nie, a przy opisach olejów widziałem takie notatki.
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=11168


Temat: Jaki polecacie olej silnikowy do 1.7 SDI?
" />ja polecam coś tańszego a też dobrego ma specyfikację VW 505.01 Valvoline DURABLEND DIESEL 5W-40 SyntheticBlend jak chcesz zalać coś naprawdę dobrego to przeczytaj ten artykuł, tam jest wszystko o olejach: http://dray.pl/bmw/oleje.pdf
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=8088


Temat: Zmiana oleju z półsyntetyka na syntetyk (1.4TDI)
" />Też nigdy nie słyszałem ale piszą że olej oficjalnie zaakceptowany przez VW i jest drogi. Wklejam link: http://www.millers.pl/shop/millers-oils-xfepd-5w40-diesel-p-53.html Zdecyduje się chyba na Valvoline durablend 5w40. Na stronie napisane jest że to półsyntetyk. W serwisie mówią mi że to syntetyk ale wydaje mi się że będzie to najmniejsze zło. Dzwoniłem jeszcze do ASO VW i powiedzieli że nie wymienią mi pól-syntetyka na ... oleje mineralne. Dodatkowo nie ma oleju 10w40 który spełniałby standard vw 505.01.
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=10193


Temat: Co zrobić w takiej sytuajcji
" /> ">W twoim przypadku, może bym nie kombinował z olejem tylko wlał olej jaki zaleca producent np. Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 z normą 505.01 to takie moje zdanie. Czy ktoś mógł by potwierdzić że to nie zniszczy mi silnika ? Bo teraz to ja chce tylko Dolać z 1l wymiana całego oleju będzie jak tylko uzbieram kasę. Poziom oleju jest w dolnej części zakropkowanej podziałki. A olej ucieka mi przez wtyczkę WIĄZKI POMPOWTRYSKÓW (Wtyczka jest połamana i pęknięta w jednym miejscu. Ona też jest do wymiany ale 250 zł sama wiązka w VW a na szrocie nigdzie nie znalazłem. A tak na marginesie to nie chce takiej części kupować na szrocie bo to nigdy nic nie wiadomo. A każdy z nas wie...
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=13166


Temat: T4 2.4 1991r Po remoncie kopci.
" />A że tak jeszcze zapytam Jakim olejem zalałeś silnik po remoncie wiecie jak u mniee było?? No napewno mineralny bo był na takim jeżdzony, no to padło na Shell Diesel 15W40. I kurde brał olej, na 1000km szła grubo ponad litra. Co się okazało, shell nie ma tej normy Vw 505.00 (czy jakoś tak). Zmiana na Elf Turbo Diesel 15w40 rozwiązała problem A teraz na wakacjach przy 333000km zmienilem na półsentetyk i nic sie nie dzieje [ Dodano: Czw 10 Gru, 2009 21:01 ] Dodam też że lubiał rzucić siwym dymem przy...
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=8576


Temat: [E39] Jakie oleje do diesla? 3.0d
" />Castrol Edge 5W30 - najnowoczesniejsza syntetyczna technologia do nowoczesnych silników, kóre maja przedłużone okresy między przeglądami ACEA A3/B3/B4, MB 229.51, VW 504.00/507.00, BMW Longlife-04 Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 - najnowocześniejsza technologia do silników wysokopręznych z VW z dopuszczeniami 505.01, chroni silinik wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem paliwa wyposazone w pompowtryskiwacze API SL/CF, ACEA A3/B3/B4, VW 502.00/505.00/505.01, FORD WWS-M2C917-A (cytowane z profesjonlane oleje silnikowe i produkty specjalne)
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16411


Temat: [E39] Jakie oleje do diesla? 3.0d
" />nie wiem co ile jest OIL SERVICE w 530d ale jeszcze taka uwaga odnosnie Edge Turbo Diesel: "okres pomiędzy wymianami dla oleju EDGE Turbo Diesel 5W40 wynosi maksymalnie 15 000 km lub 12 miesięcy" "Castrol EDGE Turbo Diesel 5w40 został specjalnie opracowany, zeby spełnić rygorystyczne wymagania VW 505.01 dla silników koncerny VW/Audi" 505.01 czyli norma dla TDI z pompowtryskiwaczami. Miales TXT 5w30 wiec ja bym zalał Edge 5w30. Ewentualnie Castrol Magnatec Diesel 5w-40. Edge Turbo Diesel 5w40 bardzo fajny ale do Vw
Źródło: bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=16411


Temat: Castrol EDGE do TDI?
Co myslicie o takim oleju do TDI ? Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 kosztuje 171,26PLn za 4 litrowa banke Przeznaczony do samochodów VW i Audi z silnikiem typu diesel. Odpowiedni zarówno do silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz wyposażonych w pompowtryskiwacze (505 01). Dobre to czy jakis wynalazek?
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69369


Temat: jaki olej silnikowy do silnika 1,9 TDI
Panowie patrzę do książki Castrola i z olejów do silników Diesla z pompowtryskiwaczami przewidzane są oleje: Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 VW 502 00 / 505 00 /505 01 bardzo dobry i drogi olej. lub: Castrol Magnatec Diesel B4, 5W-40 VW 505 00, w szelgólności dba o turobsprężarkę podczas zimnych startów, zalecany dla silników Diesla z wtryskiem z nowoczesną technologią Common Raily, z takich lepszych olejów to myslę, że te są z pierwszej półki. więcej szczegółów na stronach" www. castrol.com/de www.castrol.com/pl
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=79335


Temat: [MK IV] Jaki olej do TDI?
mobil turbo diesel syntetyk 0W40 spełnia tą normę a nawet ją przekracza lub castrol 505.01 lub jakikolwiek olej syntetyczny o parametrach 5w40 odpowaidajacy parametrom castrol 505.01 w zakresie API (np klasy SJ) i innych podanych na pudle castrola. Im wyzsza litera tym lepiej analogicznie w klasie np B4 jest lepszy od B3 505.01 dotyczy aprobaty volkswagena i lepszy olej mozna lać dowolnego producenta ale gorszy np inerał do tdi szczerze nie radzę. Za aprobatę vw trzeba płacić i dlatego nie każdy producent przeprowadza te testy. Sa poza tym normy które dotyczą wszystkich producentów jak np klasa API. Oleje półsyntetyczne i mineralne stosuje się do samochodów z dużym lub bardzo duzym przebiegiem ewentualnie jeżeli do pracy z takimi olejami są zaprojektowane. ja leję mobil turbo lub castrol 505.01 przy czym mobil jest tańszy.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=16576


Temat: Olej do 1,9TDI
" />btl5 po pierwsze jaki masz tryb serwisowy, bo to zgodnie z zaleceniami vw będzie determinowało wybór oleju. Jeśli LL to olej powinien spełniać normę 507 00 lub 506 01(czyli np Castrol Edge 5W30), jeśli nie LL to wtedy norma 505 01 (i tu np Castrol Edge Turbo Diesel 5W40). Ja osobiście jeżdże na tym drugim (5W40) i spalanie oleju jest symboliczne (ok 0,5 na 15kkm). Generalnie nie przejmuj się specjalnie problemem, nowoczesne wysilone diesle mają to do siebie że lubią popić. Z tego co czytałem, to olej 5W40 jest przystosowany do większych...
Źródło: auto-conrad.pl/Forum/phpBB-3.0.5/phpBB3/viewtopic.php?t=1414


Temat: jaki wlac olej do diesla na pompie VP
silnika (czy 4l wystarczy) . Poniewaz to 1 wymiana oleju bedzie wiec leje full syntetyk ( 0w40?) myslalem nad MOBIL 1 TURBO DIESEL 0w40 , ale potem poczytalem cos o specyfikacji VW 505.01 i juz nie wiem na co mam patrzec? z ta specyfikacja znalazlem MOTUL ale 5w30 no i troche drozszy... prosze o prade. Co jeszcze powinienem zrobic przy pierwszych 10tys....
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=4052


Temat: Dymienia ciąg dalszy - Przeszukałem wiadomości...
To Ty nie wiesz, że tak sie nie robi w starszych silnikach? Oleje Quaker State (Midland MicroOil) należy rozpatrywać w nieco innych kategoriach. Inne oleje przypisujemy do wybranych grup na podstawie ich lepkości. W przypadku Quaker State'a (Midland MicroOil) lepkość oleju nie przypisuje go do określonego procesu technologicznego wytwarzania produktu. Cytat ze strony producenta: Zastosowania Synqron 10W-50 jest 100% syntetycznym olejem silnikowym ... dostawcze do 3,5 tony, benzynowe i Diesel'a, z i bez turbodoładowania, z katalizatorami i bez - Samochody wyścigowe i sportowe - Samochody z przebiegiem ponad 100 000 km Właściwości Niskie zużycie ... na starzenie Mieszalny z innymi markowymi olejami Efekt uszczelnienia w silnikach o przebiegu ponad 100 000 km API SL/CF ACEA A3/B3/B4 Tym olejem można zalać silnik "po przejściach". Po zwykłym syntetyku mogłoby skończyć się to niezbyt satysfakcjonująco... Dla porównania najlepsze oleje Mobil1 kosztują tyle, co Midland MicroOil Synqron 10W-50: MOBIL 1 0W-40 <--- 169,00 <--- 4L <--- olej silnikowy syntetyczny MOBIL 1 5W-50 <--- 149,00 <--- 4L <--- olej silnikowy syntetyczny MIDLAND SYNQRON 10W-50 <--- 36,70 <--- 1L <--- olej silnikowy syntetyczny (RACING), czyli 146,80 za 4L MIDLAND SYNQRON 0W-30 <--- 36,90 <--- 1L <--- olej silnikowy syntetyczny (Porsche, BMW Long Life 01, DaimlerChrysler 229.3, VW 502.00/505.00/503.01), czyli 147,60 za 4L MIDLAND CRYPTO 0W-30 <--- 56,00 <--- 1,2L <--- olej silnikowy syntetyczny VW 506.01,...
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=12271


Temat: co wymieniac w nowo zakupionym aucie VW Polo 1.9 TDI :)
" />ok kupilem olej Castrol Edge turbo diesel 5W40 z norma VW 505 01, 5litorw za 139zl oraz oryginalny rozrzad wraz z pompa wody volkswagen group (rolki made in canada i...
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=5452


Temat: Co zrobić w takiej sytuajcji
" />Hej Ja też jak kupiłem moje polo 1.4TDI, sprowadzone z francji, też przy wymianie nie wiedziałem jaki jest olej gdyż sprzedawca zdjął zawieszkę kiedy olej był wymieniany co też nie umożliwiło mi identyfikację faktycznego przebiegu. Na początku też kupiłem Castrol 10w40, ale czytając po różnych forach jaki olej powinien być do silników na PD i pytając się w kilku sklepach doradzali mi aby był to olej z normą 505.01. Trochę zmieszany jaki powinien być w końcu ten olej zadzwoniłem do poprzedniego właściciela pytając czy nie wie jaki był lany olej, nawet chciało mu się poszukać zawieszki, z tego co mi podał to był zalany 0w30 przez serwis VW, na drugi dzień zamieniłem 10w40 na Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40, jak dotąd może ubyło z miarki około 5mm po prawie 8000km. Z tego co mi wiadomo to VW zaleca używanie oleju z normą 505.01 do silników na pompowtryskiwaczach. Zauważyłem, że pytając się co w niektórych sklepach o olej do mojego polo, jeśli sprzedawca usłyszał że mam przebieg powyżej 150tyś od razu polecał półsyntetyk. Myślałem kiedyś aby zrobić taki test na sprzedawcach, pytając się olej do mojego polo przy przebiegu np. 120 tyś a drugim razem zapytać się np. że mam przebieg powyżej 150tys, ciekawe jakie oleje by zostały mi polecone, jak będę wymieniał olej to zrobię taki teścik , oczywiście pomijając sklepy, w których otrzymałem konkretne informacje na temat zalecanego oleju. gallus a dużo ubywa Ci tego oleju, a można wiedzieć w który miejscu Ci silnik puszcza olej? W twoim przypadku, może bym nie kombinował z olejem tylko wlał olej jaki zaleca producent np. Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 z normą 505.01 to takie moje zdanie. Pozdrawiam i życzę...
Źródło: vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=13166


Temat: Rozmowy, komentarze...
W OsW -30* CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W40 1L VW 505.01 i nic się nie dzieje Van Damm tylko taki olej lubi
Źródło: tdu.com.pl/forum/viewtopic.php?t=7769


Temat: TDI PD Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?
Po co tyle dyskutować, do TDI PD lać: -Mobil Synt S Special V 5W-40 -Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 Oba oleje spełniają VW 505.01.
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69088


Temat: TDI PD Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?
Polecam syntetyczny olej Valvoline DuraBlend Diesel 5W-40. Spełnia normy VW 505.00 i 505.01
Źródło: forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=69088


Temat: jaki wlac olej do diesla na pompie VP
-filtr powietrza KNECHT -filtr paliwa KNECHT -rozrząd GATES komplet -amortyzatory KYB (wszystkie 4 gazówki Kayaba) -oboje i osłony do amorków -tarcze i klocki tył (fabryczne oryginalne VW) -świece NGK D-Power 20 ... bo chce jeszcze światła od FR ) - przewody zapłonowe oraz olej z filtrem. I tu pojawia się problem... nie wiadomo co było lane w Francji a po sprowadzeniu zalano go kilka tyś km. temu (przewiduje że około 2-3 tyś) Castrolem 10w-40 (czyli z tego co wiem półsyntentykiem). Jeśli się dobrze orientuję to nie jest odpowiedni olej dla tego silnika TDI 100KM (bo jest zgodny z normą VW 505.00 a nie 505.01). Bardzo chciałbym zalać moją Ibizkę olejem Castrol EDGE Turbo Diesel 5w-40 zgodnym z normą VW 505.01 ale nie wiem czy nie jest już za późno by lać ten olej, zarówno po tym co było zalane niedawno jak i patrząc na przebieg. Szczególnie że w pobliskim hipermarkecie Auchan mają EDGE po 169.99zł co jest dobrą ceną jak na pewny oryginalny olej i to jeszcze super zapakowany 4+1 L (4,3 L do silnika i reszta na ewentualne dolewki przez najbliższy rok). Bardzo proszę o porady...
Źródło: klubseatibiza.pl/forum/viewtopic.php?t=4052


Temat: Dlaczego ... Mobil1 0W/40 TurboDiesel ...?
" />no dobra ... wrzucam ten poemat ... to co mam witam wszystkich, od chwili kiedy pojawiła się dyskusja n/t doboru oleju do silnika zacząłem drążyć temat i ściągać więcej danych ... ) Po uwagę wziąłem wyłącznie oleje syntetyczne 0W/40: --------------------------------------------------------------------- 1) Mobil 1 0W/40 Turbo Diesel (pkt 9 tabeli) - nowy (neu) 2) Motul 0W/40 (pkt 12 tabeli) 3) Castrol Formula RS (pkt 4 tabeli) Dlaczego 0W/40 ? ----------------------- Szczególnie ważna jest lepkość letnia dla temperatury roboczej silnika (100C), a zatem wartość ta jest dokładnie określona przez PRODUCENTA JEDNOSTKI NAPĘDOWEJ i taki olej ... dla mnie było to, aby olej w niskich temperaturach zapewniał niską lepkość, natomiast w wysokich wykazywał wystarczająco wysoką jej wartość, czyli musi być dysponować wysokim współczynnikiem lepkości (VI). Poza tym olej ... wytworzenie samrującego filmu olejowego, natomiast zbyt wysoka spowodowałaby, że olej nie mógłby przedostawać się pomiędzy smarowane części) 2) Na tyle niską lepkość w niskich temperaturach, aby ułatwić zimny start i ograniczyć do minimum zużywanie się silnika w tym momencie. 3) Lepsze wchłanianie zanieczyszczeń oraz neutralizację kwaśnych produktów spalania paliwa czy oleju (TBN). Z tej grupy już na samym początku odrzuciłem Castrol, ze względu na słaby wskaźnik lepkości (177) oraz krytyczną niską wartość lepkości w temp. 100 C, bowiem szczególnie tutaj wraz ze wzrostem temperatury lepkość oleju spada stosunkowo szybko ("rzadki" olej w dodatku z niską stabilnością temperaturową). Na plus Castrol posiada dość dobrą liczbę zasadową=10,4 (TBN; w mgKOH/g) UWAGA: ----------- W poniższej tabeli zamieszczono dane oleju Castrol 0W/40 o innych parametrach niż te, które znalazłem na stronie producenta (na dole). Mobil 1 (neu) ma co prawda niższy VI, ale za to lepszą lepkość w 100C. Widać, że ten olej poszedł w kierunku pewnych lepszych własności oleju 5W/50 (lepsza lepkość w 100C, wyższa temp. zapłonu, zapewne lepszy TBN /brak niestety danych; 5W/50 ma TBN=12 mg KOH/g/). Nie udało mi się niestety zweryfikować danych tabelarycznych z danymi producenta oleju Motul. Tabela parametrów: ------------------------- Uzupełnienie dla Castrol Formula RS Power: ------------------------------------------------------ VI=177; Lepk. 40C=73,9; Lepk. 100C=12,9; HTHS 150C=3,7; Temp.zapłonu=207 C(!); Temp.płynięcia=-51 C; Gęstość 15C=840 Uwaga: ----------- HTHS = lepkość wysokotemperaturowa Flammpunkt = temperatura zapłonu oleju Pourpoint = temperatura płynięcia oleju Dichte = gęstość oleju Wszystkie 3 oleje spełniają specyfikację B4 (opartą na ACEA B3). oraz normy VW 502.00/505.00 (Mobil+Motul dodatkowo jeszcze 503.01). W specyfikacji B4 w stosunku do B3 pojawiło się dodatkowe wymaganie testowe dla silników VW Turbodiesel 1.9 l 81kW w zakresie ostrego wymagania dla czystości tłoków). Ze wskazaniem na Mobil...
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=47546